آریس

جستجو ...
آریس

محمدرضا مطلب زاده

اذربایجان شرقی، تبریز
|
1 سال پیش
|
84آریس
آریس0آریس

کود مورد نیاز بعد کاشت

سلام من نهال مرکبات حدود بیش پانزده روز کاشتم و بعد یک هفته از کاشت اسید هیومیک دادم ا ایا بعد از پنچ روز از هیومیک اسید چه کودی بدم .آریس

پاسخ ها

آریس0آریس
آریس
آریس

کاربر

1 سال پیش

پس از استفاده از اسید هومیک بر نهال های مرکبات خود ، می توانید کود متعادل را که حاوی نیتروژن ، فسفر و پتاسیم (N-P-K) برای حمایت از رشد سالم است ، در نظر بگیرید. کود آهسته یا محلول در آب با نسبت مانند 10-10-10 یا 20-20-20 اغلب برای گیاهان جوان مناسب است. حتماً دستورالعمل های سازنده را برای دوز دنبال کنید و گیاهان خود را برای هرگونه نشانه ای از کمبود مواد مغذی یا اضافی نظارت کنید. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که خاک به خوبی زهکشی شده و بیش از حد مرطوب نیست. آبیاری منظم و نور آفتاب خوب برای رشد سالم گیاهان ضروری است. این پاسخ توسط دستیار هوش مصنوعی تولید شده است و ممکن است اطلاعات غیر دقیقی در مورد سوال شما ارائه دهد، بنابراین پاسخها را با نظر تخصصی کارشناسان ما کنترل کنید.

آریس0آریس
آریس
آریسکاربر 1 سال پیش

با سلام و وقت بخیر از کودهای فسفر بالا مانند ۱۰۵۰۱۰ در دو تا سه نوبت درفاصله بیست روز جهت ریشه زایی و استقرار بهتر نهال استفاده کنید و کوددهی دیگر نداشته باشید اجازه دهید ریشه با خاک تطبیق پیدا کند. آبیاری منظم و کافی انجام شود و گلدان در شرایط دما و نور مناسب نگهداری شود.

مشاوره حضوری (به زودی)