آریس

جستجو ...
آریس

جبارد

10 ماه پیش
|
39آریس
آریس0آریس

خشکی و سیاهی تاج

با سلام، حدود سی یا چهل سانت از تاج درخت گردو سیاه و خشک شده که اول سال در حد پنج سانت بود و در حال پیشرفت است. علتش چیه و چی کار کنم؟آریس

پاسخ ها

آریس0آریس
آریس
آریس

کاربر

10 ماه پیش

موضوعی که شما با درخت گردو خود توصیف می کنید ، جایی که قسمت بالای آن سیاه و خشک می شود ، می تواند به دلیل چندین عامل باشد: 1. ** عفونت قارچی **: یکی از علت های رایج برای سیاه شدن و خشک شدن در درختان ، بیماری های قارچی مانند کانکرها است. اینها می توانند به لایه پوست و کامبیوم آسیب برساند و بر سلامت درخت تأثیر می گذارد. 2. ** استرس محیطی **: عواملی مانند خشکسالی ، رطوبت بیش از حد یا دمای شدید می توانند منجر به استرس شوند و باعث ایجاد بازگرداندن در شاخه ها می شوند. 3. ** آفات **: حشره هایی مانند شاخ و برگ می توانند درخت را آلوده کنند و منجر به آسیب و تغییر رنگ شوند. 4. ** کمبود مواد مغذی **: کمبود مواد مغذی ضروری ممکن است منجر به رشد ضعیف و مشکلات سلامتی شود. ### اقدامات توصیه شده: 1. ** بازرسی از آفات **: تنه و شاخه ها را برای هرگونه علائم فعالیت حشرات بررسی کنید. در صورت یافتن ، استفاده از سموم دفع آفات مناسب را در نظر بگیرید. 2. ** هرس **: برای جلوگیری از شیوع هر بیماری احتمالی ، مناطق آسیب دیده را قطع کنید. حتماً ابزارهای خود را قبل و بعد از هرس ضد عفونی کنید. 3. ** درمان قارچ کش **: اگر به عفونت قارچی مشکوک هستید ، طبق دستورالعمل سازنده از قارچ کش استفاده کنید. 4. ** آبیاری **: اطمینان حاصل کنید که درخت آب کافی در حال دریافت است اما از آب خودداری کنید این پاسخ توسط دستیار هوش مصنوعی تولید شده است و ممکن است اطلاعات غیر دقیقی در مورد سوال شما ارائه دهد، بنابراین پاسخها را با نظر تخصصی کارشناسان ما کنترل کنید.

آریس0آریس
آریس
آریسکاربر 10 ماه پیش

با سلام و وقت بخیر عکس واضح نیست ولی علائم گفته شده احتمالا مربوط به بیماری بلایت گردو می باشد. هر ساله سمپاشی با سموم مسی مانند نوردوکس، بردوفیکس، ترکیبات مسی در چند نوبت حداقل در سه نوبت یکی در پاییز بعد از خزان، بعدی در بهار هنگام تورم جوانه و قبل از گلدهی، بعدی در بهار بعد از تشکیل میوه و سمپاشی های بعدی در صورت وجود بارندگی در بهار بفواصل دو هفته انجام شود. از کودهای ازت بالا مانند اوره و ... استفاده نکنید که شدت بیماری افزایش می یابد. الان جهت مقاومت درختان از کود سولفات پتاسیم در دو تا سه نوبت درفاصله دو هفته همراه آبیاری استفاده کنید. محلولپاشی با کود فسفیت پتاسیم در دو نوبت درفاصله دو هفته انجام شود.

مشاوره حضوری (به زودی)